Monday, October 27, 2008

Iseseisvuspäev väga põhjalik kava


Peokava. Iseseisvuspäev 22. veebruar 2008

Osades: Kaks õpetajat (riigi osas), lõvi, hiireke, lepatriinu, politseinik, pääsuke

Vaja läheb: Vapp (kollane või kuldne papist vapp ilma sümboliteta), valge krõpsudega lipp, millele saab kinnitada sinise ja musta lindi, sinine lint, must lint, pappist sinised lõvid (3 tk), tammeoksad vapile, tahvlinäts, tegelaste kostüümid, valgusfoorivärvides värviline paber, muusikavalik (lõvipoiss CD: tule mängima), värvilisest paberist 5-6 musta, valget ja sinist riba.

Saali siseneb kaks õpetajat (õpetajad on riigi rollis, edaspidi Riik1(eesti keeles) ja Riik2 (vene keeles)). Nad on pidulikult riides. Käes on neil ilma sümboliteta vapp ja valge lipp.

Riik1: Tere tere, kõik see pere,

Tere laste kuningriik!

Kummardab ja hüüab „Tere!“

Pisike, kuid uhke riik.

Kui mul oleks lipp ja vapp

tunneks te mind ära

Kuid ei lipud meile kippu

Sure kasvõi ära.

Riik2: С добрым утром, детвора,

Милая такая!

Вас приветствует страна,

хоть и небольшая.

Вот бы мне свой герб и флаг,

Выб меня узнали,

Только нет их у меня

Я теперь в печали.

Riik1: Kui läheks õige rännuteele

Äkki see teeks rõõmsaks meele?

Öelge lapsed lauluhoos:

Me ju lähme üheskoos?

Kuid enne veel kui sammume

Me ühe laulu laulame

Riik2: Может мне в поход пойти?

И символику найти?

Только, детки – ребятня,

Вы не бросите меня?

(дети: Нет!)

Только прежде чем пойдем

Дай-ка песенку споем

Laul „Koduke“ (Klaabu rühm)

......................................................


Riik2: Путь далек и страшно мне,

Нет вдали родного.

Щит и флаг в моей руке

Защита от дурного

Riik1: Kodunt kaugel palju kurja.

Kurjus plaane ajab nurja.

Vapp ja lipp mu käes mind kaitsevad

kurjust eemal hoiavad!

Riik2: Вот там спит под елкой кто-то

Разбудить его охота.

Я символику ищу.

Шанса я не пропущу!

Зубастый, волосатый...

Кто это, ребята?

Просыпайся лёва!-

скажу ему два слова.

Спросит лев, что за страна я

Ну а я-то и не знаю.

Нет символики, увы

Подошлибы мне и львы.

Riik1: Keegi magab tee peal ees

On vast ikka ninamees

Saame õige asjast sotti,

Ajaks üles unekoti!

Ilus, tugev, karvane

Hirmus tundub minule!

Kes sa oled, vasta!

Kas saad meid mööda lasta?

Lõvi: Usun ma, et sina tead:

olen lõvi mina

Lakk see kroonib minu pead.

A kes oled sina?

Riik1: Mina olen väike riik,

Kuid ei tea missugune,

otsin ma sümboolikat,

mis annaks mulle vastuse.

Lõvi: Kui sa mängid minuga,

Jagan asju rõõmuga.

Lapsed jagatakse kolme võistkonda ja rivistatakse teatevõistluseks. Igale võistkonnale antakse sinine lõvi, mda antakse edasi teatepulga asemel.

Riik1: Küll need olid vahvad rivid!

Oi-oi-oi, kui kaunid lõvid!

Äkki öelda oskaksid,

kuhu nad küll sobiksid?

Riik2: Здорово играли вы

И у вас такие львы!

Для моей символики онибы подошли!

Вы секретов не держите,

Где им место, подскажите!

Lõvid paigutatakse tahvlinätsu abil kilbile üks teise alla.

Riik1: Oh, tuju on mul vinge (pöördub teise õpetaja poole)

Kui teeks paar tantsuringi?

Riik2: Вот спасибо, милый друг.

Встанем, дети, вместе в круг!

Ühistants „Lõvipouss“ (Tulge mängima CD)

Riik1: Kuna me siin tantsisime

Väikest maja märkasime.

Kes seal elab, kiiruga

Mõistatuse mõistata

Riik2: А пока вы танцевали

Мы домишко увидали.

Кто в домишке том живет?

Отвечай, честной народ.

Отгадайте-ка скорей

Вы загадку про зверей:

Pisike mees, hall vatt seljas, teeb paha kui vanapagan?

Живет в норке, грызет корки.
Короткие ножки; боится кошки.
(Мышь)

Riik1: Tere, väike hiiretips,

Rõõm on näha sind.

Mina otsin sümboleid,

Kas sa aitad mind?

Hiir: Laulda vaja, teadagi,

Siis toon ma teile midagi

Laul „Hiiretips läks putru keetma“

..........................................................

Peale laulu lõpetamist kingib hiireke riigile tammeoksad, mis kinnitatakse samuti vapile

Riik2: Ой, букет!Вот это ДА!

Щит я свой украшу!

Не забуду никогда

Мышка, щедрость вашу!

Riik1: Oh, mis kimp! Ma sellega

Kilpi saan ju ehtida!

Ei saaks ma ilma sinuta.

Sind iial ma ei unusta.

Riik2: Но прощай, пора идти,

Впереди дорога.

Мне символики найти

Нужно очень много.

Riik1: Kuid kauge tee mind ootab eel,

head aega, sõbrake.

Sümboolikat pean leidma veel

Me teele asume!

Politseinik: Stop! Jää seisma, lastekari!

Liiklemine pole nali!

Ei teele ma teid lase

Kuni te näitate,

Et reegleid kõiki teate

Ja märke tunnete.

Стоп! Постой-ка детвора!

Ведь дорога – не игра!

Мое простое мнение,

должны вы знать движение.

Знаете ли правила вы, дети? (ДА!)

Но проверить не мешает никогда.

Mäng: valgusfoor (lapsed jagatakse väikesteks 2-3 liikmelisteks rühmadeks. Politseinik näitab lastele erivärvi pabereid ja lapsed peavad liiklema oma „autodes“ vastavalt nende märkidega: punane-kükitavad, kollane-seisavad, roheline-mööduvad).

Politseinik: Правила вы знаете, вот мой ответ!

И за это я дарю вам синий цвет.

Это цвет кафтана моего

Вы храните бережно его.

Reegleid tunnete te hästi,

Teele lapsi nüüdsest lasti.

Tänuks aga kingin ma

Teile lindi kireva.

Politseinik kingib riigile sinise värvi, mis kinnitatakse valgele lipule krõpsude abil.

Riik1: Sinist värvi armastan

Lipule ta kinnitan

Selle värvi auks nüüd tõtta

Tants ei teeks ju paha?

Rahvavärvid, võtke ritta!

Ma tantsu lüüa tahan.

Riik2: Синий цвет я так люблю

К флагу я его пришью.

И по такому случаю нам опять,

Было бы неплохо, дети, станцевать.

Vikerkaare rühm esitab rahvatantsu

...............................................................

Riik1: Kes meil on siin? Lepatriin!

Ka lepatriinu täpid siin!

Lepatriinu, ole hea...

Mida sümbolitest tead?

Lepatriinu: Mida vajad mul ei ole,

Küll on kole, küll on kole.

Küid on sõbrake mul hea

Äkki teda hüüdma peab?

Riik1: Kuidas teda hüüame?

Lepatriinu: Laulu talle laulame!

Riik2: У божьей коровки символики нет

Но может подружки поможет совет?

Давайте подружку ее позовем,

Красивую песенку ей мы споем.

Klaabu rühm esitab laulu „Pesapuu“

.................................................................

Pääsuke: Kes mind hüüdis lauluga?

Nüüd ma olen teiega

Kes nõnda virk on laulma,

See peab ka mängu lustima.

Nüüd küsida ma proovin:

Kes mängu tulla soovib?

Кто меня к себе зовет !

Ласточка ведь знает:

Ко красиво так поет,

Тот здорово играет.

Отвечай, народ честной:

Вы сыграете со мной?

Mäng: 5-6 last omal soovil proovivad kiiruse peale panna kokku eesti lipu värvid õiges järjekorras (kasutatakse värvipaberistt ribasid)

Riik1: Ah, kui kaunid värviread

Teie lippu koostavad.

Aga minu lipuruudul

Miski oleks nagu puudu.

Mustaks läheb minu närv:

Puudub lipult mul …(must värv)

Riik2: Что за дивные цвета

Флаги составляют!

А на флаге на моем чегото не хватает.

Дайте, дети, мне совет:

Здесь мне нужен ... (черный цвет)

Riik1: Mida tegema siis pean?

Pääsuke: Jäta ona mure!

Lahendust ma täpselt tean kingin sulle sule!

Riik2: Чтоже делать?

Pääsuke: Небеда!

Я вам подарю

Черный цвет за песенку

И дивную игру!

Pääsuke kingib riigile musta värvi, mis kinnitatakse valgele lipule krõpsude abil. Lastele demonstreeritakse valminud sümboolikat:

Riik2: Посмотрите дети на подарки эти!

Всем уж стало ясно, что я за страна

Вместе с вами я справляю день рождения!

А зовут меня конечно же – ЭСТОНИЯ!

Riik1: Vaadakem neid kinke! Kaunid, kas ei ole?

Küllap juba teate, mis riik ma täna olen!

Koos teiega, mu sõbrad, pean sünnipäeva meelsasti,

Kui teate, minu nimi ei ole muud, kui EESTI!

Riik2: Настал мой долгожданный день рождения

В подарок я приму стихотворения.

Riik1: Kingiks oleks luuleread väga toredad ja head!

Lapsed loevad luuletusi ja lõpetuseks laulavad kõik koos laulu Viruma Lapsed!


Luuletused: Helena Ohak

0 comments: