Wednesday, March 24, 2010

Iseseisvuspäev - "Pöial Liisi"


Seda peokava võin julgesti nimetada kõige enam õnnestunud peokavaks seni. Peo pikkus oli täpselt paras, kogu stsenaarium aga ladus ja loogiline. Pöial-Liisi ja Mutti rollis võivad väga edukalt esineda lapsed.

Niisiis...
Iseseisvuspäevapidu 2010
Pöial-Liisi

tegelased:
Pöial-Liisi -
Pääsuke -
Hiir -
Mutt -
Vahendid: Toa sisustus – laud, toolid, ühel toolil tekk, laual teekruusid, teekann(sangaga vanaaegne), laudlina, vaip jne; Makk eesti hümni salvestusega; ajakiri mõistatustega; karp paberpääsukestega ja tahvlinäts; kaks väikest lippu, mis on kinnitatud kahe pika nööri külge; lipuke(sed) laulu jaoks; arstikittel ja kohver; hiire, mutti, Pöial-Liisi ja pääsukese kostüümid; Põrandahari; CD „Sulle ma laulan“.
Hiir: (Sättib lauda) – Varsti tuleb mulle tähtis külaline. Ta on arst. Ta on minu hea sõber, peaaegu sama tähtis, kui president. Lapsed, a kas teie teate, kes on meie riigi president? Õige. Täna on tähtis pidu: Eesti sünnipäev! Selle pärast peabki kõik tip-top korras olema. No mis te vaatate mind sellise näoga? Tahate ka minule külla tulla või? Oh teid küll... Kuhu ma teid kõiki mahutan? Heakene küll, kui tahate olla minu külalised, siis kohe aitate mul muusika välja valida. Kohe panen käima ühe väga sobiva muusika (paneb mängima hümni, kõik lapsed tõusevad püsti).
Hiir: Aga miks te kõik tõusite? (Laste vastused) Õige õige! No kui te juba kõik seisate, siis tulge, teeme teiega mu toa korda!
Mäng põrandaharjaga: lapsed seisavad ringis, mängib muusika, hari käib ringis käest kätte. Kui muusika jääb vait, see laps, kelle käes on hari tuleb ringi keskele ja teeb koristamisliigutusi.
Hiir: Nonii, heakene küll, tuba sai korda. Istume nüüd õige korraks maha ja puhkame veidike. Mina valan tee tassidesse...
Keegi koputab uksele, tuleb sisse Pöial-Liisi
Pöial-Liisi:
Mina olen Pöial-Liisi
Siis kui laulan pean ma viisi
Siis kui tantsin lendan lausa
Söön ma väga vähe, ausalt!
Võtke enda juurde, palun
Sellist külma ma ei talu!
Здрасте, я Дюймовочка
Маленькая девочка
Я умею петь-плясать
Шить, стирать и убирать
Там так холодно снаружи,
Вы не пуститель на ужин?
Hiir: Ah, et sa soovid öömajale, ja väidiad, et oled osav tantsija? Hea küll, kui tants sul tõesti nii hea, siis saad mu juurde kasvõi elama. Хочешь переночевать? И говоришь умеешь танцевать? Чтож, танцы я люблю, станцуешь хорошо - пущу!

Pöial-Liisi tantsib koos lastega.
lapsed esitavad ka oma tantse.

Hiir: Hea küll, hea küll, jää siis minu juurde elama, tõesti vahvad tantsud! Действительно замечательные танцы, оставайся-ка ты у меня жить!
Pöial-Liisi:
Hurraa! Hurra! Suur tänu teile
Ma keedan kohe kohvi meile!
Oi vesi otsas, kohe toon!
Ja peomeeleolu loon!
Как хорошо, я обещаю!
Варить вам кофе или чаю...
Вот только кончилась вода.
Но это, право, не беда!
Hiir: Пойди-ка принеси воды, jah, mine too kaevust vett. Me niikaua külalistega mõistatame mõistatusi. Мы пока с гостями загадки поразгадываем

Ora ees, käärid taga, kerakene keskel? - pääsuke
Sibinal-sabinal, saksakeeli rääkis, ees ork, taga hark, pealt sinine kalevine, alt valge lõuendine? - pääsuke
Must mees, kalasaba taga? - pääsuke
Ees käärid, taga tangid? - pääsuke
Hiir: No mis, see küll tähendab! Kõik mõistatused pääsukesest! Proovime venekeelseid mõistatusi!
Спереди - шильце, сзади - вильце,
Сверху - черное суконце,
Снизу - белое полотенце.
(Ласточка)
И тут загадка про ласточку, ни спроста! Как вы думаете почему? Mis te arvate, miks kõik mõistatused olid pääsukestest? (Laste vastused).
Kuna täna on Eesti Iseseisvuspäev, siis ehime teiega tuba pääsukese piltidega?

Mäng toa ehtimine. Lapsed on kahes võistkonnas. Iga võistkond saab karbi pääsukesepiltidega. Teatevõistlusevormis joostakse korda mööda võidu seina poole ja kinnitatakse seinale tahvlinätsu abil üks pääsuke. Võidab meeskond, kes saab ülesandega kiiremini hakkama.

Tuleb tagasi Pöial-Liisi. Ta abistab kõndimisel haavatud pääsukest.
Hiir: Oi, mis juhtus? See pääsuke on haavatud, ta vist lendas soojale maale kuid sai kõvasti külma! Этоже ласточка! Она верно замерзла пока летела на юг! Бедняжка! Садись скорее, я закутаю тебя в одеяло! Räägi, mis juhtus!
Pääsuke: (Köhib ja nutab) Oii, vaene ma vaene! Ma olen ju eesti rahvuslind! Ma kuulsin, et Eestil on sünnipäev ja otsustasin lõunamaalt tagasi lennata! Kõik teised linnud lõunamaal rääkisid mulle, et ma ei lendaks, et on veel alles liiga külm! Aga ma nii tahtsin näha eesti lippu! Бедная я бедная, я же национальная птица эстонии! Я узнала, что у Эстонии важный праздник и захотела поскорее вернутся на родину! Все птицы мне говорили, не лети, холодно еще! А я, глупая, их не послушала! Ах не видать мне больше моего любимого флага и не услышать красивых песен.
Hiir: Ära kurvasta, mul on siin külaline, kes hea meelega näitab sulle lippu ja laulab ka! Kohe hakab sul parem! Не плач, у меня в гостях есть кое-кто, кто будет рад тебе помочь!

Rühma lapsed esitavad laulu: Täna joonistasin lipu!

Hiir: No, kas hakkas parem?
Pääsuke: Natuke, vähemalt nägin korra veel lippu ära!
Hiir: (tuletab midagi meelde) Oi ma rumal! Ma ju pidin lippu katusele tõmbama, siis Mutt näeb seda ja tuleb! Ja ta on ju arst, ta aitab sind! Я же совсем позабыла, что я должна поднять флаг. Мой друг, ну тот, который врач, увидет флаг и сразу придет! Он тебе поможет!

Mäng: Varpseina ülemise astme külge on seotud kaks pikka nöör nii, et nad moodustaksid „o“ tähe. Kahele lapsele antakse nöör selle kohaga, kuhu on seotud lipp. Lapsed peavad kiiruse peale tõmbama lipu varbseina ülemise astmeni.



Astub sisse Mutt, seljas arstiriided, käes arstikohver. Laulab laulu „Mutt“ – CD „Sulle ma laulan #18“
Mutt: Ma nägin katusel lippu ja tulin, hakkame tähistama Eesti iseseisvuspäeva?
Hiir: Oi, härra mutt! Meil on mure! Eest rahvuslind on külma saanud, mida teha?
Mutt: Pole hullu, kohe ravime ta terveks. Näitab pääsukele pilte: eesti lipp, rukkilill, pääsuke - mis on pildil? (lapsed aitavad).
Kõik on selge. Sul on tarvis kuulata ilusat muusikat.



Lapsed esitavad orkestri. Pääsuke saab terveks.
Pääsuke: Küll on ilus pidu! Lõpetame selle nüüd laua ääres. Pääsuke ja Hiir kutsuvad lapsed lauda.

(Tekst: H.Ohak)

0 comments: